ΟΛΠ: «Ποντάρει» στη σύνδεση με την Ευρώπη εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας

ΟΛΠ: «Ποντάρει» στη σύνδεση με την Ευρώπη εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας

ΟΛΠ: «Ποντάρει» στη σύνδεση με την Ευρώπη εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας

Στην ενίσχυση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την κεντρική και τη βόρεια Ευρώπη στοχεύει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ), προκειμένου να μετριάσει τους γεωπολιτικούς κινδύνους στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και να διατηρήσει την πρωταγωνιστική θέση του ως διαμετακομιστική πύλη.

Αυτό επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση του ΟΛΠ για τα αποτελέσματα του 2020. Ειδικότερα, η διοίκηση του λιμανιού υπογραμμίζει πως «επιπλέον των επιπτώσεων της πανδημίας, καταγράφεται σημαντική γεωπολιτική ρευστότητα στην ανατολική Μεσόγειο και στη μέση Ανατολή που εντείνει περαιτέρω την αβεβαιότητα για τις ροές και τους όγκους εμπορίου».

Σε αυτό το πλαίσιο, το λιμάνι επιδιώκει την ενδυνάμωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης και προς αυτήν την κατεύθυνση «αναζητεί φορτία και πελάτες, ώστε να επεκτείνει τη λιμενική ενδοχώρα προς τα βόρεια, μειώνοντας, έτσι, την εξάρτηση από τις αγορές με θαλάσσια σύνορα προς τα νότια και νοτιοανατολικά». Άλλωστε, βασικές προτεραιότητες του λιμένα είναι η διεύρυνση των δραστηριοτήτων του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, με ενίσχυση των θαλασσίων γραμμών, της χερσαίας διασύνδεσης με κέντρα διέλευσης (τρένα), η προσέλκυση νέων πελατών RoRo και η γενικότερη ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας. 

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η η διοίκηση του ΟΛΠ εντοπίζει και μία ευνοϊκή εξέλιξη στο γεωπολιτικό πεδίο, καθώς η «επίσημη διακοπή της εμπόλεμης κατάστασης μεταξύ του Ισραήλ και αρκετών αραβικών κρατών δημιουργεί θετικές προοπτικές για την οικονομική ανάπτυξη της ανατολικής Μεσογείου».

Πόσα containers διακινήθηκαν το 2020

Η διακίνηση εμπορευμάτων «έτρεξε» με ικανοποιητικό ρυθμό στο λιμάνι του Πειραιά το 2020, εν μέσω πανδημίας και μείωσης της προσφοράς από τους μεγάλους «παίκτες» του κλάδου. Πιο συγκεκριμένα, οι συνολικοί όγκοι του Προβλήτα Ι, τον οποίο διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ενισχύθηκαν κατά 10,5% (από 489.430 TEUs το 2019 σε 540.591 το 2020) λόγω της σημαντικής αύξησης των όγκων μεταφόρτωσης. Μάλιστα, η διοίκηση του λιμένα τονίζει ότι «καθώς οι όγκοι μεταφόρτωσης αντιπροσωπεύουν περίπου το 82,5% των συνολικών όγκων του Προβλήτα I του ΟΛΠ, ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραμείνει ανθεκτικός στην κρίση καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021». Όπως έχει γράψει το Reporter, από τους τρεις Προβλήτες του λιμανιού διακινήθηκαν συνολικά 5.436.797 TEUs το 2020, έναντι 5.648.054 TEUs το 2019, ήτοι μείωση κατά 211.257 TEUs ή 3,74%.

Στον αντίποδα, «στραβά» ξεκίνησε το 2021 για το λιμάνι, με τη διακίνηση από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τους οποίους διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ), θυγατρική της Cosco, να διολισθαίνει κατά 14% σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο. Πηγές της ΣΕΠ, με τις οποίες μίλησε το Reporter, απέδωσαν τα στοιχεία στην απεργία των πλοηγών και τις καιρικές συνθήκες.

Γιώργος Γεωργίου

  • ΟΛΠ
  • λιμάνι Πειραιά
  • διακίνηση containers
  • Εμπορεύματα
  • Cosco
  • εμπορευματοκιβώτια
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
  • γεωπολιτικές συνθήκες
  • σιδηροδρομική σύνδεση
  • εφοδιαστική αλυσίδα
  • Ευρώπη
  • βόρεια Ευρώπη
  • Κεντρική Ευρώπη



    Δείτε το άρθρο: ΟΛΠ: «Ποντάρει» στη σύνδεση με την Ευρώπη εν μέσω γεωπολιτικής αστάθειας

    Σχετικά Άρθρα